3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. godina studija – STS
Opis modula
Ovaj modul pruža sveobuhvatno razumijevanje razvoja rodnog identiteta, seksualne orijentacije i prirode dječije seksualnosti kroz interdisciplinarni pristup koji uključuje seksologiju, seksualnu medicinu, kliničku seksologiju i seksualnu terapiju. Poseban naglasak stavljen je na biološke, psihološke i sociokulturne aspekte seksualnog razvoja od djetinjstva do adolescencije, s akcentom na normativni razvoj, kliničke izazove i relevantne etičke smjernice. Polaznici će steći dublje razumijevanje ključnih istraživanja, dijagnostičkih kriterija i tretmanskih modela, kao i kompetencije za rad s djecom, adolescentima i njihovim porodicama u kontekstu seksualnog zdravlja i identiteta.
Modul obuhvata:
- Razvoj rodnog identiteta – teorijski modeli, biološki, psihološki i sociokulturni faktori, rodna disforija i klinički pristupi podršci djeci i adolescentima, rodne uloge i društveni stereotipi.
- Seksualna orijentacija – diferencijacija od rodnog identiteta, psihosocijalni procesi razvoja, LGBTQ+ identiteti, izazovi autovanja i suočavanje sa stigmatizacijom i diskriminacijom.
- Priroda dječije seksualnosti – razvojne faze dječije seksualnosti, normativni i atipični obrasci seksualnog ponašanja, utjecaj digitalnih medija i društvenih mreža, edukacija o zdravim granicama i privatnosti.
- Sociokulturni i pravni aspekti – zakonodavni okvir o rodnom identitetu i seksualnoj orijentaciji, prava djece u kontekstu seksualnog zdravlja, utjecaj kulture, religije i tradicije na seksualni identitet.
- Stručna podrška i intervencije – klinički i terapijski pristupi u radu sa djecom i adolescentima, prevencija stigmatizacije i diskriminacije, savjetodavne i psihoterapijske metode podrške porodicama i stručnjacima.
Ishodi učenja
Kompetencije:
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Kritičko razumijevanje rodnog identiteta, seksualne orijentacije i dječije seksualnosti iz interdisciplinarne perspektive.
b) Prepoznavanje razvojnih faza i ključnih izazova u oblasti seksualnog zdravlja kod djece i adolescenata.
c) Primjenu kliničkih i savjetodavnih intervencija u radu s djecom, adolescentima i njihovim porodicama.
Znanja:
Na kraju modula studenti će steći:
a) Teorijska i empirijska znanja iz oblasti seksualnog zdravlja u kontekstu razvoja identiteta.
b) Razumijevanje medicinskih i psihoterapijskih pristupa u radu sa seksualnim razvojem djece i mladih.
c) Uvid u savremene trendove, kliničke izazove i etičke smjernice u seksualnoj terapiji.
Vještine:
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost analize i interpretacije istraživanja u oblasti seksualnog zdravlja.
b) Vještinu prepoznavanja i razumijevanja izazova u razvoju rodnog identiteta i seksualne orjentacije.
c) Kapacitet za primjenu etičkih standarda i profesionalnih smjernica u seksualnoj terapiji i savjetovanju.
Procjena znanja i kompetencija
Modul se ocjenjuje kroz:
– Izlaganje – analiza kliničkog slučaja u kontekstu rodnog identiteta, seksualne orijentacije i dječije seksualnosti.
– Prezentaciju – prikaz relevantne literature i istraživanja u oblasti seksualnog zdravlja.
– Diskusiju – evaluaciju etičkih izazova u radu sa djecom i adolescentima.
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 90 sati | Samostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 30 sati |
Kontakt sati (predavanja, vježbe, prezentacija, praktikum, klinička praksa, supervizija): 50 sati | Procjena znanja (ispit i prezentacije): 10 sati |