3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. godina studija – STS
Opis modula:
Ovaj modul istražuje ključne aspekte poremećaja seksualnog uzbuđenja i orgazma kod muškaraca i žena, analizirajući njihove uzroke, dijagnostiku i terapijske intervencije. Polaznici će steći dublje razumijevanje psiholoških, bioloških i kontekstualnih faktora koji utiču na seksualni odgovor i zadovoljstvo. Kroz integrativni pristup, studenti će razviti sposobnost procjene i tretmana problema seksualnog uzbuđenja i orgazma, uključujući farmakološke, bihevioralne i psihoterapijske metode.
Modul obuhvata:
- Poremećaji seksualnog uzbuđenja – Etiologija i klasifikacija poremećaja seksualnog uzbuđenja kod muškaraca i žena.
- Prerana ejakulacija – Klinička slika, dijagnostika, faktori rizika i savremeni tretmani (bihevioralne tehnike, farmakoterapija, psihoterapija).
- Odgođena ejakulacija – Neurobiološki, psihološki i relacijski faktori, pristupi tretmanu.
- Hiperseksualni poremećaj – Kliničke karakteristike, dijagnostički kriteriji i terapijski modeli za tretman kompulzivnog seksualnog ponašanja.
- Uticaj individualnih, partnerskih i društvenih faktora na seksualne poremećaje – Uloga kulture, vjerovanja, seksualnog odgoja, ranih iskustava i očekivanja.
- Interdisciplinarni pristup tretmanu – Povezanost sa seksualnom medicinom, neurologijom, endokrinologijom i psihoterapijom.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Prepoznavanje i diferencijalnu dijagnostiku seksualnih poremećaja.
b) Primjenu terapijskih intervencija u radu s klijentima sa seksualnim disfunkcijama.
c) Integraciju farmakoloških i psihoterapijskih metoda u tretmanu seksualnih poremećaja.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Poznavanje bioloških, psiholoških i sociokulturnih faktora seksualnih poremećaja.
b) Uvid u dijagnostičke metode i terapijske pristupe za liječenje seksualnih disfunkcija.
c) Razumijevanje multidisciplinarnog pristupa tretmanu seksualnih problema.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost provođenja procjene i diferencijalne dijagnostike seksualnih disfunkcija.
b) Vještinu primjene terapijskih strategija u radu sa seksualnim poremećajima.
c) Kompetenciju za rad s pojedincima i parovima kroz integrativni terapijski pristup.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak – Analiza kliničkog slučaja i predložene intervencije.
– Praktična prezentacija – Prikaz literature i terapijskih strategija.
– Usmeni ispit – Evaluacija znanja iz dijagnostike i tretmana seksualnih poremećaja.
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 90 sati | Samostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 30 sati |
Kontakt sati (predavanja, vježbe, prezentacija, praktikum, klinička praksa, supervizija): 50 sati | Procjena znanja (ispit i prezentacije): 10 sati |