O Integrativnoj psihoterapiji djece i adolescenata

Psihoterapeut koji radi s djecom i adolescentima mora imati posebno dodatno obrazovanje kako bi mogao primjenjivati odgovarajuće terapijske tehnike prilagođene bio-psiho-socijalnim fazama razvoja djeteta, njegovim poteškoćama, te odnosima s roditeljima i okolinom.

Terapijske vještine i ekspresivne tehnike se prilagođavaju fazama razvoja djeteta i njegovim individualnim potrebama, što uključuje i pažljiv odabir projektivnih medija. Uloga terapeuta u ovom procesu je izrazito kompleksna. Terapeut je odgovoran za stvaranje sigurnog okruženja, postavljanje granica i etičnost terapijskog procesa, dok istovremeno u terapijski odnos unosi unutrašnje psihičke procese djeteta i odnose s roditeljima. Novi odnosi izgrađeni kroz terapiju često postaju ključni za djetetove buduće odnose.

Posebni izazovi u psihoterapiji djece i mladih proizlaze iz djetetovih problema s motivacijom, ograničenih kapaciteta retrospekcije i teškoća u razumijevanju vremenske perspektive. Kod adolescenata, dodatnu poteškoću predstavlja zaokupljenost odbranama ega od terapeuta, što može otežati uspostavljanje terapijskog odnosa.

Psihoterapija djece i adolescenata značajno se razlikuje od psihoterapije odraslih, posebno u pogledu uloge terapeuta, odnosa s roditeljima i saradnje s njima. Uspješnost terapije djece i adolescenata u velikoj mjeri zavisi od kvalitetne saradnje s roditeljima, koja direktno utiče na prihvaćanje same terapije.

Program psihoterapije djece i adolescenata temelji se na razvojnom pristupu, koji integriše humanističke i integrativne modalitete, uključujući psihoanalizu, sistemsku porodičnu i gestalt terapiju, transakcionu analizu, self-psihologiju, teorije razoja, teorije odnosa i neuroznanost.

Razvojna perspektiva programa inspirisana je radovima istaknutih stručnjaka poput Johna Bowlbya, Donalda Winnicotta, Daniela Sterna, Allana Schorea, Margaret Mahler, Melanie Klein i drugih.

Program osposobljava kandidate za sticanje profesionalnih i akademskih kompetencija, s posebnim fokusom na kliničke vještine, profesionalnu kompetenciju, lični razvoj, superviziju te kapacitet za multidisciplinarnu i međusektorsku saradnju. Program u potpunosti zadovoljava kriterije dobre kliničke prakse, osiguravajući visok standard edukacije i istraživanja.

Osnovna filozofija programa

temelji se na: