4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3., 4. i 5. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul pruža sveobuhvatan pregled zdravlja i psihopatologije, uz naglasak na razvojne, neurobiološke i kliničke faktore koji utiču na mentalno zdravlje. Fokus je na dijagnostici, klasifikaciji i terapijskom radu s osobama koje ispoljavaju različite oblike psihopatoloških manifestacija. Kroz integrativni pristup, studenti će razviti sposobnost analize i tretmana psihičkih poremećaja u skladu s najnovijim istraživanjima i kliničkim smjernicama. Modul povezuje savremene teorijske koncepte mentalnog zdravlja sa praktičnim kliničkim vještinama u psihoterapijskoj procjeni i intervencijama.
Modul obuhvata:
- Razvojno specifične aspekte mentalnog zdravlja – Razumijevanje psihičkog zdravlja kroz različite faze životnog ciklusa.
- Klasifikacije i dijagnostiku – Pregled DSM-5 i ICD-11 dijagnostičkih kriterija i klasifikacija mentalnih poremećaja.
- Neurobiološke osnove – Uloga mozga i neurokemijskih procesa u nastanku i razvoju mentalnih poremećaja.
- Poremećaji mentalnog zdravlja, uključujući:
- Poremećaje raspoloženja (depresivni, bipolarni poremećaji)
- Anksiozni poremećaji
- Somatomorfni poremećaji
- Traumatske i stresom uzrokovane poremećaje
- Psihotični poremećaji
- Poremećaji spavanja
- Poremećaji hranjenja
- Poremećaji ličnosti…
- Interdisciplinarni pristup liječenju – Saradnja psihoterapeuta, psihijatara, neurologa, psihologa i drugih stručnjaka u tretmanu mentalnih poremećaja.
– Psihoterapijski i farmakološki pristupi – Integracija različitih metoda tretmana, s naglaskom na kombinaciju psihoterapijskih i farmakoloških strategija.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Procjenu mentalnog zdravlja kroz razvojnu i kliničku perspektivu.
b) Primjenu klasifikacijskih sistema (DSM-5, ICD-11) u prepoznavanju i dijagnostici mentalnih poremećaja.
c) Integraciju teorijskih i neurobioloških spoznaja u klinički rad.
d) Razvoj individualiziranih terapijskih planova u skladu s potrebama klijenata.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje ključnih razvojnih i psihopatoloških varijacija u mentalnom zdravlju.
b) Poznavanje dijagnostičkih metoda i njihovih ograničenja.
c) Uvid u neurobiološke osnove mentalnih poremećaja i njihovu kliničku primjenu.
d) Poznavanje relevantnih terapijskih strategija i multidisciplinarne saradnje.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja i diferencijalne dijagnostike mentalnih poremećaja.
b) Primjenu kliničkih intervencija usklađenih s razvojnom dobi klijenata.
c) Efektivnu komunikaciju nalaza i terapijskih preporuka stručnim timovima i porodicama klijenata.
d) Kritičku analizu i primjenu istraživačkih nalaza u kliničkoj praksi.
Procjena znanja i kompetencija:
– Pisani zadatak – analiza slučaja i primjena dijagnostičkih kriterija
– Test iz diferencijalne dijagnostike
– Usmena prezentacija o integrativnim terapijskim pristupima
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 120 sati | Samostalno učenje: 40 sati |
Kontakt sati: 75 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati |