2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2., 3. i 4. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul istražuje kompleksnu dinamiku psihoterapijskog odnosa, s naglaskom na izgradnju radne alijanse i razumijevanje faktora koji mogu ometati terapeutski proces. Kroz teorijske i praktične sadržaje, studenti će razviti sposobnost prepoznavanja, analize i intervencije u situacijama poremećaja alijanse, otpora i zastoja u terapiji. Modul uključuje integraciju transfernih i kontratransfernih procesa, kao i specifične izazove u radu s adolescentima.
Modul obuhvata:
- Psihoterapijski odnos – ključne karakteristike odnosa terapeut-klijent i faktori koji doprinose terapijskoj povezanosti.
- Radna alijansa – razvoj povjerenja, sigurnosti i saradnje u terapijskom procesu.
- Poremećaji alijanse – prepoznavanje, analiza i intervencije u slučajevima narušene terapijske povezanosti.
- Transfer i kontratransfer – razumijevanje nesvjesnih dinamika u odnosu terapeut-klijent.
- Otpor i zastoji u terapiji – strategije za prepoznavanje i prevazilaženje izazova u terapijskom procesu.
- Posebnosti rada s adolescentima – razvojni faktori koji utiču na odnos s terapeutom i specifični izazovi u radu.
Ishodi učenja:
Kompetencije:
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razvijanje kapaciteta za uspostavljanje i održavanje kvalitetnog terapijskog odnosa kroz primjenu integrativnih metoda.
b) Primjena adekvatnih intervencija u slučajevima narušene terapijske povezanosti i izazova u radu s klijentima.
c) Kritička refleksija o ličnim kontratransfernim reakcijama i njihovom uticaju na terapijski proces.
Znanja:
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje ključnih elemenata radne alijanse i faktora koji doprinose uspješnoj terapiji.
b) Poznavanje teorijskih koncepata transfera i kontratransfera u različitim psihoterapijskim modalitetima.
c) Prepoznavanje i analiza otpora, zastoja i raskida terapijskog odnosa.
Vještine:
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Razvijanje fleksibilnosti u terapijskom pristupu u skladu s potrebama klijenta.
b) Primjena strategija za jačanje radne alijanse i prevazilaženje poteškoća u terapijskom procesu.
c) Rad s emocionalnim procesima klijenata kroz reflektivnu i empatičnu komunikaciju.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Analiza studije slučaja kroz refleksivni esej.
– Praktična demonstracija vođenja terapijskog procesa kroz superviziju.
– Usmena prezentacija o temama transfera, kontratransfera i radne alijanse.
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 60 sati | Samostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 20 sati |
Kontakt sati: 30 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 10 sati |