2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. i 3. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul pruža temeljno razumijevanje neurobioloških osnova emocija, odnosa i terapijskih procesa. Fokus je na integraciji neuroznanstvenih otkrića u psihoterapijsku praksu, s posebnim naglaskom na:
- Razvoj mozga i neuroplastičnost – utjecaj ranih iskustava i psihoterapije na neuronske mreže.
- Neurobiologiju emocionalne regulacije – uloga limbičkog sistema, amigdale i prefrontalnog korteksa.
- Vezu između tijela i uma – psihosomatske manifestacije i utjecaj autonomnog nervnog sistema na psihološko stanje.
- Utjecaj traume i stresa na mozak – mehanizmi disocijacije, hiperpobuđenosti i dugoročnih posljedica traume.
- Neuroznanstvenu osnovu psihoterapijskih intervencija – kako različiti pristupi utiču na moždane strukture i funkcije.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razumijevanje temeljnih neuroznanstvenih principa relevantnih za psihoterapiju.
b) Kritičku analizu kako psihoterapija utječe na neuroplastičnost i funkcionalne promjene u mozgu.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Uvid u neurobiološke osnove emocionalnih stanja i interpersonalnih odnosa.
b) Razumijevanje kako trauma, stres i privrženost oblikuju moždane strukture i procese.
c) Poznavanje neurobioloških mehanizama terapijskog procesa i promjene.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost primjene neuroznanstvenih spoznaja u kliničkoj praksi.
b) Integraciju tijela i uma kroz somatske i relacijske pristupe u terapiji.
c) Razlikovanje neurobioloških osnova različitih psihoterapijskih metoda.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak s analizom neurobiološkog aspekta terapijskog procesa.
– Studiju slučaja s neuropsihološkim objašnjenjem.
– Prezentaciju relevantnog istraživanja o neurobiološkim osnovama psihoterapije.
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 60 sati | Samostalno učenje: 20 sati |
Kontakt sati: 40 sati | Procjena znanja: N/A |