2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. 2. 3. i 4. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul usmjeren je na osvještavanje i strukturiranje ličnog razvojnog profila terapeuta, kroz samorefleksiju, analizu ličnih iskustava i profesionalni razvoj. Fokus je na dubljem razumijevanju vlastitih unutrašnjih procesa, emocija i obrazaca ponašanja, kako bi terapeut mogao autentično i svjesno voditi terapijske procese. Modul integriše psihodinamske, fenomenološke i neurobiološke perspektive, omogućavajući polaznicima da izgrade profesionalni identitet kroz svjesnost o vlastitim unutrašnjim resursima i ograničenjima.
Modul obuhvata:
- Istraživanje ličnog razvojnog puta – analiza ključnih životnih iskustava, odnosa i obrazaca ponašanja.
- Samorefleksija i introspekcija – razvoj sposobnosti sagledavanja vlastitih emocija, reakcija i nesvjesnih procesa.
- Uloga ličnih iskustava u formiranju terapeutskog identiteta – integracija lične istorije u profesionalni razvoj.
- Razvoj emocionalne otpornosti – strategije suočavanja sa stresom, kontratransferom i izazovima u terapeutskoj praksi.
- Prepoznavanje ličnih ograničenja i ranjivosti – rad na osvještavanju nesvjesnih obrazaca koji mogu uticati na terapijski rad.
- Lični razvoj i profesionalne granice – balans između lične i profesionalne uloge terapeuta.
- Individualni plan ličnog i profesionalnog razvoja – strukturiranje ciljeva za daljnji rast i razvoj u psihoterapiji.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razvijanje svjesnosti o vlastitim emocionalnim procesima i njihovom uticaju na terapijski rad.
b) Identifikaciju ključnih ličnih iskustava koja oblikuju profesionalni identitet terapeuta.
c) Strukturiranje individualnog plana razvoja kroz refleksivni pristup ličnim i profesionalnim izazovima.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje uticaja ličnog razvojnog profila na psihoterapijsku praksu.
b) Poznavanje teorijskih osnova samorefleksije i introspektivnog rada u psihoterapiji.
c) Znanje o strategijama emocionalne otpornosti i prevenciji burnout-a u terapijskom radu.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost vođenja refleksivnog dnevnika i analize ličnih razvojnih iskustava.
b) Vještinu prepoznavanja i funkcionalnog korištenja kontratransfernih reakcija u psihoterapijskom procesu s klijentom.
c) Kompetenciju za kontinuirani lični i profesionalni razvoj kroz svjesnost o vlastitim emocionalnim procesima.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisanje ličnog razvojnog profila terapeuta
– Refleksivni dnevnik i analiza ključnih razvojnih iskustava
– Prezentacija individualnog plana razvoja pred mentorom ili supervizorom
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 60 sati | Samostalno učenje: 16 sati |
Kontakt sati: 40 sati | Procjena znanja (izrada ličnog razvojnog profila): 4 sata |