Lični rast i razvoj

Opis modula:

Ovaj modul fokusira se na proces ličnog rasta i razvoja terapeuta, naglašavajući važnost samoproučavanja, refleksije i kontinuiranog razvoja emocionalne zrelosti. produbljeno razumijevanje vlastitih emocionalnih, kognitivnih i interpersonalnih procesa, koji su ključni za razvoj profesionalnog identiteta psihoterapeuta. Kroz iskustvene metode, ličnu psihoterapiju, grupne procese i refleksivne prakse, polaznici rade na osvještavanju svojih obrazaca, granica i emocionalnih reakcija u privatnom i terapijskom okruženju.

Ovaj modul fokusira se na proces ličnog rasta i razvoja terapeuta, naglašavajući važnost samoproučavanja, refleksije i kontinuiranog razvoja emocionalne zrelosti. Budući psihoterapeuti prolaze kroz intenzivan proces vlastite terapije, grupnih iskustava i superviziranih refleksija, što im omogućava da razviju profesionalni identitet, autentičnost i kapacitet za empatično vođenje terapijskih procesa.

Modul obuhvata:

  • Lični rast i razvoj – individualna i grupna terapija kao osnovni segment profesionalnog rasta.
  • Grupni procesi – rad na interpersonalnim dinamikama i razumijevanje grupne interakcije (rad na vlastitim obrascima komunikacije i odnosa kroz interakciju s kolegama).
  • Individualna psihoterapija – iskustveno učenje kroz lični terapijski proces
  • Samorefleksija i introspektivni rad – razvoj svjesnosti o vlastitim emocionalnim reakcijama i razumijevanje unutrašnjih procesa terapeuta i njihovog uticaja na rad s klijentima.
  • Granice i odgovornost terapeuta – razumijevanje profesionalnih granica i ličnih kapaciteta za rad u osjetljivim područjima dječije i adolescentne psihoterapije.
  • Razvoj profesionalnog identiteta i autentičnosti – integracija ličnih iskustava u profesionalni stil terapeuta.
  • Empatija i emocionalna regulacija – razumijevanje i upravljanje sopstvenim emocijama u profesionalnom kontekstu.
  • Izgradnja rezilijentnosti i prevencija burnout-a i empatijskog sagorijevanja– strategije brige o sebi, balansa između profesionalnog i privatnog života te jačanja unutrašnjih resursa.
  • Etika i lične granice – razumijevanje profesionalnih granica i odgovornosti u terapeutskoj ulozi.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Kontinuirani rad na vlastitom emocionalnom i profesionalnom razvoju kroz individualnu i grupnu refleksiju.
b) Prepoznavanje i upravljanje ličnim emocionalnim reakcijama u terapijskom kontekstu.
c) Razvoj autentičnog terapeutskog stila u skladu s profesionalnim i etičkim standardima.

Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje procesa ličnog razvoja i njegove uloge u profesionalnoj kompetenciji terapeuta.
b) Poznavanje strategija za prevenciju burnout-a i emocionalne iscrpljenosti u psihoterapiji.
c) Svijest o granicama u terapeutskom radu i važnosti brige o sebi kao terapeutu.

Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost refleksivnog mišljenja i analize sopstvenih obrazaca ponašanja u profesionalnim interakcijama.
b) Vještinu emocionalne regulacije u radu s djecom, adolescentima i njihovim porodicama.
c) Kompetenciju za izgradnju sigurnog, empatičnog i autentičnog terapeutskog odnosa s klijentima.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Samorefleksivne eseje i dnevnik profesionalnog razvoja
– Grupne diskusije o procesima ličnog rasta i profesionalnog identiteta
– Evaluaciju učestvovanja u individualnim i grupnim terapijskim procesima

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 330 satiSamostalno učenje i refleksija: 20 sati
Kontakt sati (individualna i grupna terapija): 260 satiProcjena znanja (eseji, evaluacije, refleksivni dnevnik): 50 sati