Klinička dijagnostika i psihoterapijska procjena

Opis modula:

Ovaj modul pruža sveobuhvatno razumijevanje kliničke dijagnostike i psihoterapijske procjene u integrativnoj psihoterapiji. Fokus je na procjeni kliničkih stanja, prepoznavanju ključnih fenomena u psihoterapijskom procesu i razvijanju diferencijalne dijagnostike kroz integrativni pristup. Kroz povezivanje bio-psiho-socijalnih faktora, modul omogućava studentima razvijanje kompetencija za analizu kliničke slike, planiranje terapijskih intervencija i donošenje informisanih terapijskih odluka.

Modul obuhvata:

  • Osnove kliničke procjene – principi strukturirane i polustrukturirane dijagnostike u radu s odraslima.
  • Diferencijalna dijagnostika – razlikovanje normalnih varijacija, emocionalnih smetnji i kliničkih sindroma.
  • Metode psihodijagnostike – intervju, psihološki testovi, upitnici, projektivne tehnike, observacija i analiza kliničkog materijala.
  • Integrativni pristup procjeni – sagledavanje klijenta kroz neurobiološki, razvojni, interpersonalni i socijalni kontekst.
  • Fenomenološki i dinamički aspekti dijagnostike – uvid u transfer, kontratransfer, otpor i procjenu nesvjesnih procesa.
  • Etički aspekti kliničke dijagnostike – povjerljivost, informirani pristanak i profesionalne odgovornosti terapeuta.

Ishodi učenja:

Kompetencije:
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjena integrativnih metoda procjene mentalnog zdravlja i kliničke dijagnostike.
b) Analiza podataka iz kliničke procjene i formiranje diferencijalne dijagnoze.
c) Integracija dijagnostičkih nalaza u razvoj terapijskog plana i formulaciju terapijskih ciljeva.

Znanja:
Na kraju modula studenti će steći:
a) Poznavanje savremenih metoda dijagnostike i njihovih prednosti i ograničenja.
b) Razumijevanje ključnih razvojnih i psihopatoloških varijacija kod odraslih klijenata.
c) Uvid u proces psihoterapijske procjene u kontekstu individualnog i sistemskog okruženja.

Vještine:
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja i interpretacije kliničkih simptoma kroz različite dijagnostičke metode.
b) Kompetencija za donošenje terapijskih preporuka zasnovanih na kliničkoj procjeni.
c) Efikasna komunikacija nalaza s klijentima, kolegama i multidisciplinarnim timovima.

Procjena znanja i kompetencija:

– Pisani zadatak – analiza kliničkog slučaja i formiranje terapijskog plana.
– Test diferencijalne dijagnostike – primjena teorijskih modela na konkretne kliničke situacije.
– Praktična demonstracija – upotreba dijagnostičkih metoda u simuliranoj terapijskoj sesiji.

Ukupni sati učenja

Ukupno sati učenja: 90 satiSamostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 30 sati
Kontakt sati: 55 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati