2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. i 3. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul pruža temeljno razumijevanje etičkih principa, profesionalnih kompetencija i odgovornosti u integrativnoj psihoterapiji. Fokus je na primjeni etičkih standarda u radu s klijentima, refleksiji terapeutskih granica i razumijevanju pravnih okvira koji uređuju psihoterapijsku praksu. Studenti će razviti sposobnost etičkog odlučivanja u složenim kliničkim situacijama i usvojiti ključne profesionalne kompetencije potrebne za rad u integrativnoj psihoterapiji.
Poseban naglasak stavlja se na razvoj kompetencija integrativnog psihoterapeuta1, uključujući:
- Samorefleksiju i etičku osjetljivost – sposobnost prepoznavanja vlastitih vrijednosti, predrasuda i etičkih izazova.
- Kritičko promišljanje – donošenje odluka u skladu s etičkim kodeksima i profesionalnim smjernicama.
- Empatičnu i profesionalnu komunikaciju – izražavanje terapeutskog integriteta u interakciji s klijentima i kolegama.
- Multidisciplinarnu saradnju – razumijevanje etičkih aspekata timskog rada u različitim kliničkim kontekstima.
- Odgovornost za kontinuirani profesionalni razvoj – usvajanje strategija cjeloživotnog učenja i supervizijske prakse.
Modul obuhvala:
- Etički principi i profesionalne vrijednosti – Autonomija, povjerljivost, beneficencija i neškodljivost u psihoterapijskom radu.
- Kodeksi i regulativa – Smjernice EAP-a2, EAIP3-a i nacionalnih regulatornih tijela za psihoterapijsku praksu SPUuBiH4.
- Granice u psihoterapiji – Odnos moći, profesionalna distanca i očuvanje terapeutskih okvira.
- Etika u kliničkoj praksi – Rješavanje etičkih dilema u radu s različitim populacijama.
- Prava klijenata i zakonodavni okvir – Pravne regulative i odgovornost terapeuta u zaštiti klijenata.
- Kulturna osjetljivost i inkluzivnost – Razumijevanje i prilagođavanje etičkih normi u radu s različitim grupama klijenata.
- Refleksija i profesionalni razvoj – Samorefleksija terapeuta u kontekstu etičkih izazova i profesionalne odgovornosti.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjenu etičkih principa u kliničkom radu i donošenje informisanih odluka u skladu sa profesionalnim standardima.
b) Prepoznavanje i adekvatno reagovanje na etičke dileme u psihoterapijskoj praksi.
c) Održavanje terapeutskih granica i zaštitu prava klijenata.
d) Integraciju etičkih smjernica u profesionalni razvoj i supervizijsku praksu.
e) Razvoj etičke osjetljivosti i odgovornosti u radu s klijentima različitih kulturoloških i socio-ekonomskih pozadina.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje temeljnih etičkih principa i njihovih implikacija u kliničkom radu.
b) Poznavanje profesionalnih kodeksa i pravnih regulativa koje uređuju psihoterapijsku praksu.
c) Uvid u važnost etičke refleksije i kontinuiranog profesionalnog razvoja.
d) Svijest o izazovima etike u radu s različitim klijentima i u multidisciplinarnim timovima.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost analize etičkih dilema kroz kliničke studije slučaja.
b) Vještinu profesionalne komunikacije u kontekstu etičkih izazova i konflikata.
c) Praktične strategije za rješavanje etičkih situacija u radu s klijentima i kolegama.
d) Reflexivni pristup etici kroz kontinuirani profesionalni razvoj i superviziju.
Procjena znanja i kompetencija:
– Pisani zadatak – analiza etičkog slučaja i predlaganje mogućih rješenja
– Grupna diskusija – simulacija etičkih dilema iz prakse
– Prezentacija – kritička analiza kodeksa etike u psihoterapiji
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 60 sati | Samostalno učenje: 15 sati |
Kontakt sati: 40 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati |