3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. i 4. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul pruža praktične smjernice za kreiranje i implementaciju terapijskih planova i intervencija prilagođenih individualnim i kontekstualnim faktorima koji utiču na mentalno zdravlje djece i adolescenata. Fokus je na identifikaciji specifičnih razvojnih, emocionalnih i socijalnih izazova, te odabiru efikasnih i ciljano usmjerenih terapijskih metoda. Modul omogućava polaznicima razvoj kompetencija za strukturirano planiranje, evaluaciju i adaptaciju terapijskog procesa.
Modul obuhvata:
- Izrada terapijskog plana – postavljanje terapijskih ciljeva u skladu s individualnim potrebama klijenta.
- Specifične poteškoće kod djece i adolescenata – anksioznost, depresija, emocionalna disregulacija, ADHD, trauma, separacijska anksioznost, izazovi u socijalnoj interakciji i samopouzdanju.
- Kontekstualni faktori – uticaj porodičnog, školskog i društvenog okruženja na terapijski proces.
- Integrativni pristup u odabiru terapijskih intervencija – kombinacija kognitivno-bihevioralnih, somatskih, ekspresivnih i relacijskih metoda.
- Rad s roditeljima i sistemima podrške – strategije uključivanja porodice i škole u terapijski proces.
- Procjena i evaluacija terapijskih intervencija – kako prilagoditi terapijski plan na osnovu napretka klijenta.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Kreiranje terapijskog plana prilagođenog specifičnim potrebama djece i adolescenata.
b) Razumijevanje uticaja kontekstualnih faktora na mentalno zdravlje i terapijski proces.
c) Primjenu terapijskih intervencija zasnovanih na integrativnom pristupu.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Poznavanje metoda za procjenu individualnih i kontekstualnih faktora u terapijskom radu.
b) Razumijevanje različitih terapijskih modaliteta i njihovu primjenu u radu s djecom i adolescentima.
c) Svijest o važnosti sistemske podrške i multidisciplinarne saradnje u terapijskom procesu.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost kreiranja i prilagođavanja terapijskih planova.
b) Vještinu odabira i primjene odgovarajućih terapijskih intervencija.
c) Kompetenciju za evaluaciju napretka klijenta i prilagođavanje terapijskog pristupa.
Procjena znanja i kompetencija
Modul se ocjenjuje kroz:
– Praktične vježbe izrade terapijskih planova i njihovih adaptacija
– Analizu slučaja s fokusom na specifične izazove u terapiji
– Grupnu diskusiju o primjeni različitih terapijskih pristupa
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 90 sati | Samostalno učenje: 25 sati |
Kontakt sati: 60 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati |