13 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3., 4. i 5. godina studija – IDAP
Opis modula:
Supervizija kliničke i psihoterapijske prakse ključni je segment edukacije koji omogućava polaznicima strukturiranu podršku u razvoju profesionalnih kompetencija, refleksiju vlastitog rada i sticanje povratnih informacija od iskusnih supervizora. Modul se fokusira na analizu kliničkih slučajeva, procesno vođenje psihoterapije, razumijevanje transfera i kontratransfera (projektivne identifikacije, paralelnih procesa) i integraciju supervizijskih smjernica u terapijski rad.
Modul obuhvata:
- Grupna i individualna supervizija – refleksija terapeutske prakse kroz vođene diskusije i analize slučajeva.
- Supervizirana analiza transfera i kontratransfera – osvještavanje terapeutskih reakcija i njihovog uticaja na terapijski proces.
- Razvoj profesionalnog identiteta terapeuta – rad na ličnoj sigurnosti, autentičnosti i etičkim dilemama u radu s djecom i adolescentima.
- Sistemski pristup superviziji – integracija i razumijevanje uticaja sistema na tok terapijskog procesa (porodice, škole i drugim, društva, kulturalnog i političkog okruženja).
- Strukturisanje terapijskih intervencija – prilagođavanje metoda rada potrebama klijenta kroz supervizijski proces.
- Supervizijska analiza složenih kliničkih slučajeva – razmatranje dijagnostičkih i terapijskih izazova u radu s djecom i adolescentima.
- Etika i profesionalne granice – prepoznavanje profesionalnih izazova i odgovorno odgovaranje u terapijskom odnosu.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjenu supervizijskih smjernica u kliničkoj praksi i vođenje terapijskih procesa s djecom i adolescentima.
b) Refleksiju vlastitih unutrašnjih procesa i transfernih i kontratransfernih reakcija u radu s klijentima.
c) Prepoznavanje etičkih izazova i primjenu profesionalnih standarda u terapiji.
📌Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje uloge supervizije u profesionalnom razvoju terapeuta.
b) Poznavanje metoda refleksivnog učenja i evaluacije kliničkih slučajeva.
c) Znanje o dinamičnim procesima unutar terapijskog odnosa i njihovom uticaju na terapeutski rad.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost kritičke analize i refleksije vlastitog kliničkog rada.
b) Vještinu prepoznavanja i rješavanja terapeutskih izazova kroz supervizijski proces.
c) Kompetenciju za profesionalnu i etičku praksu u radu s djecom i adolescentima.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Izvještaj o supervizijskom procesu i refleksiju kliničkog rada
– Prezentaciju kliničkih slučajeva i evaluaciju intervencija
– Grupne supervizijske sesije i diskusije
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 390 sati | Samostalno učenje: 100 sati |
Kontakt sati (supervizija u grupi ili individualno): 200 sati | Procjena znanja (analiza slučajeva i evaluacija supervizije): 90 sati |