2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2., 3. i 4. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul istražuje dinamiku psihoterapijskog odnosa, s posebnim naglaskom na razvoj radne alijanse i rad na poremećajima alijanse u terapiji djece i adolescenata. Fokus je na prepoznavanju faktora koji olakšavaju ili ometaju uspostavljanje i održavanje terapeutske povezanosti, kao i na strategijama za prevazilaženje izazova u odnosu terapeut-klijent.
Modul obuhvata:
- Psihoterapijski odnos – ključne karakteristike odnosa terapeut-klijent u radu s djecom i adolescentima.
- Radna alijansa – sigurnost, povjerenje i saradnja kao temelji terapijskog procesa.
- Poremećaji alijanse – prepoznavanje, analiza i intervencije u slučajevima narušene terapijske povezanosti.
- Transfer i kontratransfer – razumijevanje nesvjesnih dinamika u odnosu terapeut-klijent.
- Otpor i zastoji u terapiji – strategije za prepoznavanje i prevazilaženje izazova u terapijskom procesu.
- Posebnosti rada s adolescentima – razvojni faktori koji utiču na odnos s terapeutom i specifični izazovi u radu.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razumijevanje značaja radne alijanse i njenih komponenti u terapiji djece i adolescenata.
b) Prepoznavanje i analizu faktora koji doprinose ili narušavaju terapijski odnos.
c) Primjenu tehnika za korekciju i unapređenje alijanse u slučajevima narušene povezanosti.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Dubinsko razumijevanje strukture i dinamike terapijskog odnosa.
b) Poznavanje koncepta transfera i kontratransfera u radu s djecom i adolescentima.
c) Razumijevanje razvojnih, kontekstualnih i relacijskih faktora koji utiču na kvalitet radne alijanse.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja ranih znakova narušene alijanse i otpora u terapiji.
b) Vještinu korištenja intervencija za obnavljanje i jačanje radne alijanse.
c) Kompetenciju za adaptaciju terapijskog pristupa u skladu s individualnim potrebama i razvojnom fazom klijenta.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Analizu slučaja s fokusom na radnu alijansu i njene poremećaje
– Praktične vježbe za jačanje terapeutskog odnosa
– Grupnu diskusiju i refleksivni esej
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 60 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati |
Kontakt sati: 40 sati | Samostalno učenje: 15 sati |