2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2., 3. i 4. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul pruža polaznicima teorijska i praktična znanja o projektivnim tehnikama i terapiji kroz igru u radu s djecom i adolescentima. Fokus je na primjeni simboličkih, kreativnih i neverbalnih metoda koje omogućavaju djetetu izražavanje unutrašnjih stanja, emocija i nesvjesnih sadržaja. Modul uključuje tehnike projektivnog testiranja, ekspresivne terapijske metode i terapiju igrom, koje se koriste u procjeni i terapiji djece s emocionalnim i razvojno-specifičnim poteškoćama.
Modul obuhvata:
- Projektivne tehnike – upotreba crteža, pričanja priča, metafora i simbolike u psihoterapiji.
- Terapija kroz igru – temeljni principi, razvojni značaj igre i njena uloga u terapijskom procesu.
- Interpretacija neverbalnih i simboličkih izraza – prepoznavanje i analiza djetetove igre, crteža i narativnih formi.
- Sandplay terapija i druge ekspresivne metode – korištenje pijeska, figurica i kreativnih materijala u terapiji.
- Upotreba lutaka i scenske igre – metode za olakšavanje izražavanja emocija i iskustava.
- Projektivne tehnike u dijagnostičkom kontekstu – procjena emocionalnih stanja, odnosa i nesvjesnih konflikata.
- Rad s djecom koja su preživjela traumu kroz igru i projektivne metode – facilitacija emocionalne obrade kroz siguran terapijski okvir.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjenu projektivnih tehnika u terapijskom procesu (dijagnostici i intervenciji) s djecom i adolescentima.
b) Korištenje terapije igrom kao alata za izražavanje i obradu emocionalnih iskustava.
c) Prilagođavanje kreativnih metoda individualnim potrebama i razvojnim kapacitetima djeteta.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Poznavanje osnovnih principa terapije igrom i njene primjene u psihoterapiji djece.
b) Razumijevanje simboličkih i ekspresivnih oblika izražavanja u terapiji.
c) Svijest o značaju neverbalne komunikacije i igre u procjeni i tretmanu djece.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost interpretacije projektivnih tehnika i analize djetetove igre.
b) Vještinu korištenja kreativnih metoda u procjeni i terapiji djece i adolescenata.
c) Kompetenciju za strukturiranje terapijskog procesa kroz simbolički rad i igru.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Analizu slučaja sa primjenom projektivnih tehnika i terapije igrom
– Praktične vježbe interpretacije crteža, priča i igre u terapijskom procesu
– Grupnu diskusiju o simboličkim metodama u psihoterapiji djece i adolescenata
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 60 sati | Samostalno učenje: 15 sati |
Kontakt sati: 40 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati |