8 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2., 3., 4. i 5. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul se fokusira na procesnu dijagnostiku i kliničke intervencije u psihoterapijskom radu s djecom i adolescentima. Proučavaju se ključni fenomeni koji se pojavljuju unutar terapijskog odnosa, uključujući transfer, kontratransfer, otpore, regresiju, disocijaciju, žalovanje, rad na snovima i i korektivno emocionalno iskustvo.
Modul obuhvata:
- Procesnu dijagnostiku – razumijevanje unutrašnje dinamike klijenta kroz ekspresivne i neverbalne modalitete izražavanja.
- Fenomenologiju terapijskog procesa – prepoznavanje ključnih fenomena u kliničkom radu i njihova funkcija u terapiji (transfer, kontratransfer, projektivna identifikacija, paralelni proces).
- Intervencije u radu s djecom i adolescentima – strategije usmjerene na adaptivno prestrukturiranje disfunkcionalnih obrazaca.
- Ulogu terapeuta – analiza terapeutskih granica, odnosa moći i odgovornosti u radu s osjetljivim populacijama.
- Rad s roditeljima i kontekstualnim faktorima – integracija porodice i okruženja u terapijski proces.
- Psihoterapijske fenomene u radu s djecom i adolescentima – analiza neverbalnih i simboličkih izraza u terapijskom prostoru.
- Žalovanje kod djece i adolescenata – razvojne specifičnosti tugovanja, strategije prilagođavanja i terapijske intervencije za podršku u procesu žalovanja.
- Faze žalovanja (Kübler-Ross model i razvojno specifični modeli) i kako ih prepoznati u terapijskom procesu.
- Rad na snovima – simbolika snova u psihoterapijskom procesu, tumačenje i korištenje snova kao sredstva emocionalne obrade.
- Neverbalni kanali komunikacije u terapijskom radu – govor tijela, ekspresivna umjetnost i neverbalni izrazi u terapiji djece i adolescenata.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjenu procesne dijagnostike u prepoznavanju ključnih fenomena (žalovanja, uloge snova i nesvjesnih procesa) u terapiji djece i adolescenata.
b) Analizu i razumijevanje transfernih i kontratransfernih reakcija te njihovu upotrebu u terapijskom radu.
c) Primjenu integrativnih terapijskih metoda u radu sa žalovanjem, snovima i drugim nesvjesnim sadržajima u zasnovanim na individualnim potrebama djeteta i adolescenta.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Dubinsko razumijevanje fenomena terapijskog procesa i njihove funkcije u psihoterapiji, uključujući ključne koncepte poput prenosnih i kontraprenosnih dinamika.
b) Poznavanje tehnika intervencije prilagođenih razvojnim fazama djece i adolescenata, s naglaskom na terapijske metode koje odgovaraju kognitivnim i emocionalnim kapacitetima različitih uzrasta.
c) Razumijevanje teorijskih modela žalovanja i njihovih implikacija u psihoterapiji, uključujući razvojno specifične reakcije na gubitak, simboliku snova u terapijskom radu te dinamiku odnosa terapeut-klijent, uključujući otpore i mogućnosti njihovog prevazilaženja
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost strukturiranja terapeutskog rada sa žalovanjem kod djece i adolescenata, uključujući prepoznavanje faza tugovanja i prilagođavanje terapijskog pristupa individualnim potrebama klijenta.
b) Vještinu primjene različitih tehnika u radu sa žalovanjem, uključujući ekspresivne metode, narativni pristup i terapijske intervencije za emocionalnu regulaciju.
c) Kompetenciju za rad s porodicom i podrškom okruženja, integrirajući sistemsku perspektivu u proces tugovanja kod djece i adolescenata. saradnju s roditeljima i drugim važnim akterima u životu djeteta.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Analizu kliničkog slučaja
– Praktične demonstracije terapijskih intervencija
– Refleksivni esej
Ukupni sati učenja
Ukupno sati učenja: 240 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 20 sati |
Kontakt sati: 140 sati | Samostalno učenje: 80 sati |