Lični razvojni profil

Opis modula:

Ovaj modul usmjeren je na osvještavanje i strukturiranje ličnog razvojnog profila terapeuta, kroz samorefleksiju, analizu ličnih iskustava i profesionalni razvoj. Fokus je na dubljem razumijevanju vlastitih unutrašnjih procesa, emocija i obrazaca ponašanja, kako bi terapeut mogao autentično i svjesno voditi terapijske procese. Modul integriše psihodinamske, fenomenološke i neurobiološke perspektive, omogućavajući polaznicima da izgrade profesionalni identitet kroz svjesnost o vlastitim unutrašnjim resursima i ograničenjima.

Modul obuhvata:

  • Istraživanje ličnog razvojnog puta – analiza ključnih životnih iskustava, odnosa i obrazaca ponašanja.
  • Samorefleksija i introspekcija – razvoj sposobnosti sagledavanja vlastitih emocija, reakcija i nesvjesnih procesa.
  • Uloga ličnih iskustava u formiranju terapeutskog identiteta – integracija lične istorije u profesionalni razvoj.
  • Razvoj emocionalne otpornosti – strategije suočavanja sa stresom, kontratransferima i izazovima u terapeutskoj praksi.
  • Prepoznavanje ličnih ograničenja i ranjivosti – rad na osvještavanju nesvjesnih obrazaca koji mogu uticati na terapijski rad.
  • Lični razvoj i profesionalne granice – balans između lične i profesionalne uloge terapeuta.
  • Individualni plan ličnog i profesionalnog razvoja – strukturiranje ciljeva za daljnji rast i razvoj u psihoterapiji.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razvijanje svjesnosti o vlastitim emocionalnim procesima i njihovom uticaju na terapijski rad.
b) Identifikaciju ključnih ličnih iskustava koja oblikuju profesionalni identitet terapeuta.
c) Strukturiranje individualnog plana razvoja kroz refleksivni pristup ličnim i profesionalnim izazovima.

Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje uticaja ličnog razvojnog profila na psihoterapijsku praksu.
b) Poznavanje teorijskih osnova samorefleksije i introspektivnog rada u psihoterapiji.
c) Znanje o strategijama emocionalne otpornosti i prevenciji burnout-a u terapijskom radu.

Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost vođenja refleksivnog dnevnika i analize ličnih razvojnih iskustava.
b) Vještinu prepoznavanja i funkcionalnog korištenja kontratransfernih reakcija u psihoterapijskom procesu s klijentom.
c) Kompetenciju za kontinuirani lični i profesionalni razvoj kroz svjesnost o vlastitim emocionalnim procesima.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisanje ličnog razvojnog profila terapeuta
– Refleksivni dnevnik i analiza ključnih razvojnih iskustava
– Prezentacija individualnog plana razvoja pred mentorom ili supervizorom

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 60 satiSamostalno učenje: 16 sati
Kontakt sati: 40 satiProcjena znanja (izrada ličnog razvojnog profila): 4 sata