Klinička praksa

Opis modula:

Klinička praksa predstavlja ključni segment edukacije u psihoterapiji djece, adolescenata i njihovih porodica, omogućavajući polaznicima primjenu stečenih teorijskih i stručnih znanja i vještina u realnim terapijskim procesima. Ovaj modul pruža priliku za rad s klijentima pod stručnim nadzorom, razvijanje kliničkih vještina, vođenje terapijskih sesija i dokumentaciju slučajeva. Fokus je na sticanju iskustva u dijagnostici, planiranju i vođenju terapijskog procesa, uz integraciju supervizijskih smjernica.

Modul obuhvata:

  • Direktan rad s djecom i adolescentima – individualne, grupne i porodične terapijske sesije.
  • Primjena dijagnostičkih metoda – procjena kliničkih slučajeva i formulisanje terapijskih ciljeva.
  • Izrada i implementacija terapijskih planova – strukturiranje i prilagođavanje tretmana individualnim potrebama klijenata.
  • Dokumentacija i vođenje kliničkih zapisa – vođenje sesijskih bilješki, procjena napretka i evaluacija intervencija.
  • Interdisciplinarna saradnja – rad u multidisciplinarnim timovima, saradnja s drugim stručnjacima (psihijatri, pedagozi, socijalni radnici).
  • Supervizirana praksa – refleksija i analiza vlastitog rada uz povratne informacije supervizora.
  • Etičke dileme i profesionalne granice u kliničkom radu – razvoj odgovornog pristupa radu s djecom i adolescentima.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Stručno planiranje i vođenje psihoterapijskih procesa s djecom i adolescentima.
b) Primjenu kliničkih metoda procjene i terapijskih intervencija.
c) Profesionalno dokumentovanje terapijskih sesija i procjene napretka klijenata.

Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje ključnih elemenata psihoterapijskog procesa u radu s djecom, adolescentima i njihovim porodicama.
b) Znanje o dijagnostičkim i evaluacijskim metodama u kliničkoj praksi.
c) Poznavanje etičkih standarda i profesionalnih normi u kliničkom radu.

Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost strukturiranja terapijskih planova i procjene kliničkih slučajeva.
b) Vještinu adaptacije terapeutskih pristupa individualnim potrebama klijenata.
c) Kompetenciju za interdisciplinarnu saradnju i integraciju supervizijskih uvida u rad s klijentima.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Izvještaj o kliničkom radu i analizu slučaja
– Prezentaciju terapijskih planova i evaluaciju ishoda
– Supervizijsku evaluaciju rada s klijentima

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 780 satiSamostalno učenje: 230 sati
Kontakt sati (klinička praksa): 400 satiProcjena znanja (supervizija i evaluacija kliničkog rada): 150 sati