2 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 1. i 3. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul istražuje neuroznanstvene osnove psihoterapije, s naglaskom na razumijevanje kako mozak i nervni sistem utiču na emocije, ponašanje i mentalno zdravlje djece i adolescenata. Modul povezuje savremena saznanja iz neuroznanosti s psihoterapijskim intervencijama, omogućavajući polaznicima da integriraju neurobiološke principe u terapijski rad.
Modul obuhvata:
- Osnovne neurobiološke procese – kako se emocije, privrženost i učenje oblikuju u mozgu.
- Razvoj mozga kod djece i adolescenata – ključne promjene u neurološkom razvoju i njihov utjecaj na mentalno zdravlje.
- Neuroplastičnost i terapijske promjene – kako psihoterapija može potaknuti promjene u moždanim strukturama i funkcijama.
- Uticaj traume i stresa na mozak – neurobiološki mehanizmi hroničnog stresa, traume i disregulacije afekta.
- Uloga polivagalne teorije u terapiji – povezanost autonomnog nervnog sistema i emocionalne regulacije.
- Psihoterapijske tehnike zasnovane na neuroznanstvenim principima – mindfulness, somatski rad, regulacija afekta i interocepcija.
- Veza između psihofarmakologije i psihoterapije – kako lijekovi utiču na neurološke procese relevantne za psihoterapiju.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula edukanti će biti osposobljeni za:
a) Razumijevanje ključnih neurobioloških procesa povezanih s emocionalnim i kognitivnim razvojem djece i adolescenata.
b) Primjenu neuroznanstvenih principa u planiranju psihoterapijskih intervencija.
c) Prepoznavanje neurobioloških osnova traume, stresa i emocionalne disregulacije.
Znanja
Na kraju modula edukanti će steći:
a) Osnovno znanje o strukturi i funkciji mozga relevantnoj za psihoterapiju.
b) Razumijevanje neurobioloških procesa u emocionalnoj regulaciji, privrženosti i traumi.
c) Svijest o primjeni polivagalne teorije u psihoterapijskom radu s djecom i adolescentima.
Vještine
Na kraju modula edukanti će razviti:
a) Sposobnost korištenja neuroznanstvenih saznanja u objašnjavanju terapijskih procesa.
b) Vještinu prepoznavanja neuroloških osnova simptoma kod djece i adolescenata.
c) Kompetenciju za integraciju somatskih i regulacijskih tehnika u terapijski rad.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak o primjeni neuroznanstvenih principa u terapiji
– Analizu slučaja sa fokusom na neurobiološke faktore mentalnog zdravlja
– Grupnu diskusiju i praktične vježbe
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 60 sati | Samostalno učenje: 18 sati |
Kontakt sati: 40 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 2 sata |