Razvojne teorije i teorije odnosa

Opis modula:

Ovaj modul pruža pregled ključnih razvojnih teorija i teorija odnosa koje su temelj psihoterapijskog rada s djecom i adolescentima. Fokus je na razumijevanju kognitivnog, emocionalnog, socijalnog i psihoseksualnog razvoja, uz analizu faktora koji oblikuju odnose djeteta s primarnim njegovateljima i okruženjem.

Poseban naglasak stavljen je na doprinos sljedećih teorijskih pravaca i autora:

  • Teorija privrženosti (John Bowlby, Mary Ainsworth)
  • Psihodinamički razvojni modeli (S.Freud, A. Freud, Donald Winnicott, Margaret Mahler, Melanie Klein)
  • Neuroafektivni razvoj (Allan Schore, Daniel Stern)
  • Interpersonalne i intrasubjektivne teorije
  • Sistemski i relacijski pristupi u razvoju djeteta

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Analizu i primjenu razvojnih teorija u procjeni i terapijskom radu s djecom i adolescentima.
b) Kritičko razumijevanje faktora koji oblikuju razvojne procese i odnose djeteta s okruženjem.

Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Poznavanje osnovnih razvojnih teorija i njihovog značaja za psihoterapijsku praksu.
b) Razumijevanje ključnih koncepta privrženosti, separacije, razvoja selfa i emocionalne regulacije.
c) Sposobnost povezivanja teorijskih koncepata sa stvarnim razvojnim procesima kod djece i adolescenata.

Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja razvojnih obrazaca i relacijskih dinamika u kliničkom radu s djecom i adolescentima.
b) Integraciju razvojnih teorija u formulaciju terapijskog plana i procjenu djetetovih potreba.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak
– Analizu slučaja
– Grupnu diskusiju

Ukupni sati učenja

Ukupno sati učenja: 60 satiKontakt sati: 40 sati
Samostalno učenje: 15 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati