Integrativna psihoterapija i psihoterapijski pristupi djeci i adolescentima 1

Opis modula:

Ovaj modul pruža uvod u istorijske osnove i teorijske pristupe u integrativnoj psihoterapiji djece i adolescenata. Upoznaje studente s ključnim idejama i pravcima koji su uticali na razvoj psihoterapije, uključujući:

  • Egzistencijalizam i fenomenologiju,
  • Psihoanalizu,
  • Gestalt psihologiju,
  • Neuroznanstvene pristupe,
  • Sistemske i humanističke teorije,
  • Etiku, ljudska prava i društvenu odgovornost u radu s djecom i adolescentima.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Analizu teorijskih osnova koje stoje iza različitih pristupa u dječijoj i adolescentnoj psihoterapiji.
b) Samostalno istraživanje literature o razvoju i primjeni integrativne psihoterapije kod djece i adolescenata.

Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje istorijskih osnova i razvoja integrativne psihoterapije i primjene u psihoterapiji djece i adolescenata.
b) Poznavanje izvora i teorija koje su oblikovale savremene psihoterapijske modalitete u terapijskom procesu sa ovom populacijom.
c) Upoznavanje s ključnim autorima i pionirima psihoterapije u kontekstu rada s djecom i adolescentima.

Vještine
Na kraju modula edukanti će razviti:
a) Sposobnost razumijevanja načina na koji su filozofski, psihološki i neuroznanstveni pristupi uticali na razvoj psihoterapije djece i adolescenata.
b) Poznavanje osnovnih principa na kojima se zasniva integrativna psihoterapija djece i adolescenata i primjena u skladu sa razvojnom fazom i individualnim karakteristikama.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak
– Usmeno izlaganje u maloj grupi
– Odgovaranje na dva pitanja inspirisana pisanim zadatkom i prezentacijom

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 90 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): N/A
Kontakt sati: 60 satiSamostalno učenje: 30 sati