Rodna disforija

Opis modula:

Ovaj modul pruža detaljno razumijevanje rodne disforije i sindroma nemirnih genitalija kroz multidisciplinarnu perspektivu. Fokus je na dijagnostici, psihološkim i neurobiološkim aspektima ovih stanja, kao i na terapijskim pristupima i podršci klijentima koji se suočavaju s ovim izazovima. Modul istražuje rodni identitet, psihološke procese povezane s rodnom disforijom, kliničke smjernice za tretman te specifične karakteristike sindroma nemirnih genitalija, uključujući neurološke i somatske faktore koji doprinose njegovom razvoju.

Modul obuhvata:

  • Rodna disforija – Klinički prikaz, dijagnostički kriteriji (ICD-11 i DSM-5) i etički aspekti rada s transrodnim i rodno nebinarniim osobama.
  • Psihološke i emocionalne posljedice – Uticaj rodne disforije na mentalno zdravlje, seksualno funkcionisanje i kvalitetu života.
  • Terapijski i medicinski pristupi – Individualna i grupna terapija, farmakoterapija, hormonalna terapija i hirurške intervencije u kontekstu rodne disforije.
  • Kontekstualni i sociokulturalni aspekti – Pravna i društvena pitanja vezana za rodni identitet, medicinsku tranziciju i stigmatizaciju.
  • Interdisciplinarni pristup – Saradnja psihoterapeuta, seksologa, neurologa, endokrinologa i drugih stručnjaka u tretmanu ovih stanja.

Ishodi učenja:

Kompetencije:

Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Prepoznavanje dijagnostičkih kriterija i etički aspekti rada.
b) Razvoj i primjenu terapijskih strategija prilagođenih individualnim potrebama klijenata.
c) Pružanje podrške i informacija klijentima u skladu s najnovijim kliničkim i etičkim smjernicama.

Znanja:

Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje rodne disforije u kontekstu psiholoških, neuroloških i sociokulturalnih faktora.
b) Poznavanje aktuelnih dijagnostičkih kriterija i kliničkih smjernica za tretman ovih stanja.
c) Uvid u moguće terapijske intervencije, uključujući psihoterapijske i medicinske opcije.

Vještine:

Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost pružanja psihološke podrške i vođenja terapijskih intervencija za klijente s rodnom disforijom.
b) Kompetenciju za rad u multidisciplinarnom timu koji se bavi ovim pitanjima.
c) Vještinu kreiranja inkluzivnog i afirmativnog terapeutskog okruženja za osobe različitih rodnih identiteta.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak – analiza kliničkog slučaja s fokusom na rodnu disforiju.
– Prezentaciju – prikaz relevantne literature i istraživačkih nalaza.
– Praktičnu demonstraciju – simulacija terapeutskih intervencija u radu s klijentima.

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 60 satiSamostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 20 sati
Kontakt sati (predavanja, vježbe, prezentacija, praktikum, klinička praksa, supervizija): 35 satiProcjena znanja (ispit i prezentacije): 5 sati