Zdravlje i psihopatologija 1. i 2.

Opis modula:

Ovaj modul pruža sveobuhvatan pregled zdravlja i psihopatologije, uz naglasak na razvojne, neurobiološke i kliničke faktore koji utiču na mentalno zdravlje. Fokus je na dijagnostici, klasifikaciji i terapijskom radu s osobama koje ispoljavaju različite oblike psihopatoloških manifestacija. Kroz integrativni pristup, studenti će razviti sposobnost analize i tretmana psihičkih poremećaja u skladu s najnovijim istraživanjima i kliničkim smjernicama. Modul povezuje savremene teorijske koncepte mentalnog zdravlja sa praktičnim kliničkim vještinama u psihoterapijskoj procjeni i intervencijama.

Modul obuhvata:

  • Razvojno specifične aspekte mentalnog zdravlja – Razumijevanje psihičkog zdravlja kroz različite faze životnog ciklusa.
  • Klasifikacije i dijagnostiku – Pregled DSM-5 i ICD-11 dijagnostičkih kriterija i klasifikacija mentalnih poremećaja.
  • Neurobiološke osnove – Uloga mozga i neurokemijskih procesa u nastanku i razvoju mentalnih poremećaja.
  • Poremećaji mentalnog zdravlja, uključujući:
    • Poremećaje raspoloženja (depresivni, bipolarni poremećaji)
    • Anksiozni poremećaji
    • Somatomorfni poremećaji
    • Traumatske i stresom uzrokovane poremećaje
    • Psihotični poremećaji
    • Poremećaji spavanja
    • Poremećaji hranjenja
    • Poremećaji ličnosti…
  • Interdisciplinarni pristup liječenju – Saradnja psihoterapeuta, psihijatara, neurologa, psihologa i drugih stručnjaka u tretmanu mentalnih poremećaja.
    Psihoterapijski i farmakološki pristupi – Integracija različitih metoda tretmana, s naglaskom na kombinaciju psihoterapijskih i farmakoloških strategija.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Procjenu mentalnog zdravlja kroz razvojnu i kliničku perspektivu.
b) Primjenu klasifikacijskih sistema (DSM-5, ICD-11) u prepoznavanju i dijagnostici mentalnih poremećaja.
c) Integraciju teorijskih i neurobioloških spoznaja u klinički rad.
d) Razvoj individualiziranih terapijskih planova u skladu s potrebama klijenata.

Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje ključnih razvojnih i psihopatoloških varijacija u mentalnom zdravlju.
b) Poznavanje dijagnostičkih metoda i njihovih ograničenja.
c) Uvid u neurobiološke osnove mentalnih poremećaja i njihovu kliničku primjenu.
d) Poznavanje relevantnih terapijskih strategija i multidisciplinarne saradnje.

Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja i diferencijalne dijagnostike mentalnih poremećaja.
b) Primjenu kliničkih intervencija usklađenih s razvojnom dobi klijenata.
c) Efektivnu komunikaciju nalaza i terapijskih preporuka stručnim timovima i porodicama klijenata.
d) Kritičku analizu i primjenu istraživačkih nalaza u kliničkoj praksi.

Procjena znanja i kompetencija:

– Pisani zadatak – analiza slučaja i primjena dijagnostičkih kriterija
– Test iz diferencijalne dijagnostike
– Usmena prezentacija o integrativnim terapijskim pristupima

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 120 satiSamostalno učenje: 40 sati
Kontakt sati: 75 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati