3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. i 3. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul istražuje uticaj rane razvojne traume i transgeneracijske traume na emocionalni, kognitivni i neurobiološki razvoj pojedinca. Proučavaju se ključni faktori koji oblikuju obrasce privrženosti, interpersonalne odnose i kapacitete za samoregulaciju. Fokus je na prepoznavanju i tretmanu trauma kroz integrativni pristup koji uključuje psihoanalitičke, geštalt, neuroznanstvene, tjelesno-orijentirane i sistemske metode rada.
Modul obuhvata:
- Razvojnu traumu – uticaj ranih iskustava zanemarivanja, nesigurne privrženosti i nepovoljnih životnih okolnosti na kasniji psihološki razvoj.
- Transgeneracijsku traumu – mehanizme prenosa traumatskih iskustava kroz generacije, uključujući epigenetske, emocionalne i narativne puteve.
- Neurobiološke osnove traume – uloga autonomnog nervnog sistema, regulacije afekta i neuroplastičnosti u procesima iscjeljenja.
- Terapijske intervencije – pristupi usmjereni na stabilizaciju, korektivno emocionalno iskustvo, rad s tjelesnim simptomima i resursima klijenta.
- Integracija terapeutskih metoda – kombinacija psihodinamskih, somatskih, ekspresivnih i sistemskih pristupa u tretmanu traume.
- Rezilijentnost i posttraumatski rast – faktori koji doprinose oporavku i jačanju psihološke otpornosti nakon traume.
Ishodi učenja
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Identifikaciju simptoma razvojne i transgeneracijske traume kroz dijagnostičke i kliničke intervju.
b) Primjenu odgovarajućih terapeutskih strategija u radu s traumatizovanim klijentima.
c) Integraciju teorijskih saznanja o traumi u kliničku praksu, uzimajući u obzir neurobiološke osnove traume.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje teorijskih modela razvojne i transgeneracijske traume.
b) Poznavanje različitih psihoterapijskih pristupa radu s traumom i njihovih specifičnih tehnika.
c) Uvid u mehanizme prenosa traume kroz generacije i poznavanje savremenih terapijskih pristupa za rad s traumom.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja i dijagnosticiranja trauma kroz kliničku procjenu i intervju.
b) Vještinu integracije različitih terapijskih tehnika za rad s razvojnim i transgeneracijskim traumama.
c) Kapacitet za rad na uspostavljanju sigurnog terapeutskog odnosa i prilagođavanje tretmana individualnim potrebama klijenata.
Procjena znanja i kompetencija
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani rad – analiza kliničkog slučaja s fokusom na razvojnu i transgeneracijsku traumu.
– Prezentaciju – rikaz literature i kliničkih modela rada s traumom.
– Praktična demonstracija – simulacija intervencija u radu s traumom.
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 90 sati | Samostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 30 sati |
Kontakt sati (predavanja, vježbe, seminari): 50 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 10 sati |