Psihoterapijski odnos i rad na poremećajima alijanse

Opis modula:

Ovaj modul istražuje kompleksnu dinamiku psihoterapijskog odnosa, s naglaskom na izgradnju radne alijanse i razumijevanje faktora koji mogu ometati terapeutski proces. Kroz teorijske i praktične sadržaje, studenti će razviti sposobnost prepoznavanja, analize i intervencije u situacijama poremećaja alijanse, otpora i zastoja u terapiji. Modul uključuje integraciju transfernih i kontratransfernih procesa, kao i specifične izazove u radu s adolescentima.

Modul obuhvata:

  • Psihoterapijski odnos – ključne karakteristike odnosa terapeut-klijent i faktori koji doprinose terapijskoj povezanosti.
  • Radna alijansa – razvoj povjerenja, sigurnosti i saradnje u terapijskom procesu.
  • Poremećaji alijanse – prepoznavanje, analiza i intervencije u slučajevima narušene terapijske povezanosti.
  • Transfer i kontratransfer – razumijevanje nesvjesnih dinamika u odnosu terapeut-klijent.
  • Otpor i zastoji u terapiji – strategije za prepoznavanje i prevazilaženje izazova u terapijskom procesu.
  • Posebnosti rada s adolescentima – razvojni faktori koji utiču na odnos s terapeutom i specifični izazovi u radu.

Ishodi učenja:

Kompetencije:
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razvijanje kapaciteta za uspostavljanje i održavanje kvalitetnog terapijskog odnosa kroz primjenu integrativnih metoda.
b) Primjena adekvatnih intervencija u slučajevima narušene terapijske povezanosti i izazova u radu s klijentima.
c) Kritička refleksija o ličnim kontratransfernim reakcijama i njihovom uticaju na terapijski proces.

Znanja:
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje ključnih elemenata radne alijanse i faktora koji doprinose uspješnoj terapiji.
b) Poznavanje teorijskih koncepata transfera i kontratransfera u različitim psihoterapijskim modalitetima.
c) Prepoznavanje i analiza otpora, zastoja i raskida terapijskog odnosa.

Vještine:
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Razvijanje fleksibilnosti u terapijskom pristupu u skladu s potrebama klijenta.
b) Primjena strategija za jačanje radne alijanse i prevazilaženje poteškoća u terapijskom procesu.
c) Rad s emocionalnim procesima klijenata kroz reflektivnu i empatičnu komunikaciju.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Analiza studije slučaja kroz refleksivni esej.
– Praktična demonstracija vođenja terapijskog procesa kroz superviziju.
– Usmena prezentacija o temama transfera, kontratransfera i radne alijanse.

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 60 satiSamostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 20 sati
Kontakt sati: 30 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): 10 sati