2 EECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2. i 3. godina studija – IP
Opis modula:
Ovaj modul istražuje procese psihoterapijske promjene kroz integrativni okvir, uključujući teorijske osnove, ključne faktore promjene i praktične strategije za facilitaciju terapijskog napretka. Fokus je na razumijevanju kako različiti psihoterapijski pravci definišu i omogućavaju promjenu, pri čemu se posebna pažnja posvećuje integraciji kognitivnih, emocionalnih, bihevioralnih i tjelesnih procesa. Modul također obuhvata ulogu terapeuta i kvalitete terapijskog odnosa u iniciranju i održavanju promjene.
Teorija promjene u integrativnoj psihoterapiji zasniva se na holističkom razumijevanju transformacijskih procesa u psihoterapiji, gdje se promjena dešava kroz svjesnost, emocionalnu obradu, korektivna iskustva u terapijskom odnosu i reorganizaciju unutrašnjih i interpersonalnih obrazaca.
Modul obuhvata:
- Neurobiološke i psihodinamske osnove promjene – kako terapijski proces utječe na neuroplastičnost i emocionalnu regulaciju.
- Faze psihoterapijske promjene – razumijevanje inicijalne motivacije, otpora, kriza i ključnih transformacijskih tačaka.
- Mehanizmi djelovanja terapijskih intervencija – emocionalna korekcija, rad s nesvjesnim procesima, iskustveno učenje i interpersonalna promjena.
- Integrativni faktori promjene – kombinovanje različitih terapeutskih strategija u skladu sa potrebama klijenta.
- Etički i profesionalni aspekti facilitiranja promjene – odgovornost terapeuta u podršci klijentu kroz proces promjene.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Analizu i primjenu različitih teorijskih modela psihoterapijske promjene.
b) Kritičku procjenu faktora koji podržavaju ili otežavaju terapijski proces.
c) Prilagođavanje intervencija u skladu s individualnim i kontekstualnim faktorima promjene.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje ključnih koncepata u teoriji promjene i njihovog značaja za terapijski rad.
b) Poznavanje faza terapijskog procesa i načina na koji klijenti prolaze kroz promjenu.
c) Integrativni pregled različitih modaliteta psihoterapijske promjene i njihovih primjena u kliničkom radu.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja ključnih momenata u terapijskom procesu koji vode ka promjeni.
b) Upotrebu prilagođenih intervencija u skladu sa fazama promjene i potrebama klijenta.
c) Fleksibilnost u korištenju različitih psihoterapijskih pristupa kako bi se facilitirala promjena kod klijenata.
Procjena znanja i kompetencija
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak koji analizira teoriju promjene kroz studiju slučaja.
– Prezentaciju modela promjene kroz praktični primjer terapijskog rada.
– Evaluaciju refleksivnog rada u vezi s ličnim procesom promjene terapeuta.
Ukupni sati učenja
Ukupno sati učenja: 60 sati | Samostalno učenje (literatura, priprema zadataka): 20 sati |
Kontakt sati: 30 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 10 sati |