Istraživački rad i akademske aktivnosti

Opis modula:

Ovaj modul omogućava polaznicima da razviju istraživačke, akademske i prezentacijske kompetencije kroz izradu studije slučaja, objavljivanje stručnih i naučnih radova te učestvovanje na kongresima i simpozijima. Cilj je integracija teorijskih i kliničkih znanja, unapređenje kritičkog mišljenja i promocija akademskog doprinosa unutar struke.

Modul obuhvata:

  • Izrada i prezentacija drafta studije slučaja – analiza kliničkog rada uz povezivanje sa savremenim teorijskim modelima i istraživanjima.
  • Analiza i integracija relevantne literature – povezivanje teorijskih modela s kliničkom praksom.
  • Primjena dijagnostičkih i terapijskih metoda – strukturirana evaluacija kliničkog rada.
  • Opis i analiza terapijskog procesa – prikaz ključnih faza intervencije, izazova i postignuća.
  • Pisanje stručnih i naučnih članaka – razvijanje akademskog pisanja i sposobnosti argumentovanja teorijskih i kliničkih nalaza.
  • Objavljivanje radova u stručnim časopisima – doprinos naučnoj zajednici kroz diseminaciju znanja i kliničkih iskustava.
  • Učešće na kongresima, konferencijama i simpozijima – prisustvovanje i aktivno sudjelovanje kroz izlaganje istraživačkih i stručnih radova.
  • Mreženje i profesionalna saradnja – povezivanje s akademskom i stručnom zajednicom radi razmjene znanja i unapređenja prakse.
  • Etička i metodološka razmatranja u istraživačkom radu – osiguravanje naučne validnosti i etičkih standarda u istraživačkom procesu.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Samostalno provođenje istraživačke analize kroz studiju slučaja i pisanje akademskih radova.
b) Integraciju teorijskih koncepata s kliničkim nalazima i kritičko razmatranje teorijskih modela i kliničke prakse.
c) Profesionalnu prezentaciju nalaza na stručnim i naučnim skupovima, kao i akademsku argumentaciju rezultata istraživanja.
d) Kritičku refleksiju i analizu sopstvene terapijske prakse uz osvrt na etičke principe.

Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje metodologije istraživačkog rada i izrade studije slučaja u oblasti psihoterapije djece i adolescenata.
b) Poznavanje strukture i standarda akademskog pisanja, objavljivanja i prikaza rezultata kliničke analize.
c) Uvid u procese recenzije i evaluacije u naučnoj zajednici i njihovu primjenu na vlastiti istraživački rad.
d) Svijest o etičkim principima u istraživanju i pisanju studije slučaja, uz primjenu dijagnostičkih i terapijskih pristupa.

Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost strukturiranja, argumentovanja i preciznog dokumentovanja akademskog i kliničkog rada.
b) Vještinu prezentacije, javnog izlaganja stručnih tema i analize terapijskih procesa.
c) Kompetenciju za profesionalnu komunikaciju, akademsku saradnju i refleksivnu evaluaciju istraživačkih nalaza.
d) Primjenu istraživačkih metoda u psihoterapiji kroz analizu slučaja i validaciju kliničkih nalaza.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisanje i prezentacija draft studije slučaja
– Evaluaciju istraživačkog rada i povratne informacije mentora
– Analizu kliničkog materijala uz povezivanje s teorijom
– Prezentaciju istraživačkih podataka pred mentorom i kolegama
– Objavljivanje najmanje jednog stručnog rada tokom edukacije ili prezentaciju istraživačkog rada na kongresu/simpoziju

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 150 sati Samostalno učenje (istraživanje, pisanje, priprema za objavu i prezentaciju): 80 sati
Kontakt sati (istraživački seminari, prezentacije, diskusije): 50 satiProcjena znanja (evaluacija rada, povratne informacije, priprema prezentacije): 20 sati