3 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3. i 4. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul pruža polaznicima teorijska i praktična znanja o istraživačkim metodama u psihoterapiji, omogućavajući im da razviju kritičko razmišljanje i sposobnost analize naučnih podataka. Fokus je na razumijevanju i primjeni kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda u kontekstu dječije i adolescentne psihoterapije, uz naglasak na etičkim aspektima istraživanja s maloljetnim populacijama.
Modul obuhvata:
- Osnove istraživačke metodologije – razlike između kvalitativnih i kvantitativnih metoda u psihoterapiji.
- Dizajn istraživanja u psihoterapiji – longitudinalne i eksperimentalne studije, studije slučaja i akcijska istraživanja.
- Mjerenje ishoda psihoterapije – metode procjene efikasnosti različitih terapeutskih intervencija.
- Analiza podataka u psihoterapijskom istraživanju – osnovni statistički koncepti i interpretacija rezultata.
- Pisanje istraživačkih radova i naučnih članaka – osnove akademskog pisanja i prezentacije nalaza.
- Etička pitanja u istraživanju s djecom i adolescentima – zaštita prava ispitanika, informirani pristanak i povjerljivost podataka.
- Kritička analiza literature – evaluacija relevantnih naučnih studija u području dječije i adolescentne psihoterapije.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Samostalno provođenje istraživanja u oblasti psihoterapije djece i adolescenata.
b) Kritičku analizu naučnih radova i procjenu kvaliteta istraživanja.
c) Integraciju istraživačkih nalaza u kliničku praksu i razvoj terapijskih metoda.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Razumijevanje osnovnih istraživačkih metoda i dizajna studija u psihoterapiji.
b) Poznavanje etičkih standarda istraživanja s maloljetnim ispitanicima.
c) Vještinu analize i interpretacije naučnih podataka u psihoterapijskom kontekstu.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost planiranja i sprovođenja istraživačkih projekata u oblasti psihoterapije.
b) Vještinu akademskog pisanja i prezentacije istraživačkih rezultata.
c) Kompetenciju za interpretaciju i primjenu istraživačkih nalaza u kliničkom radu.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisanje mini istraživačkog projekta ili analizu naučne studije
– Prezentaciju istraživačkih nalaza pred grupom kolega
– Grupnu diskusiju o metodološkim izazovima u psihoterapijskom istraživanju
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 90 sati | Samostalno učenje: 35 sati |
Kontakt sati: 50 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati |