4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3., 4. i 5. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul produbljuje razmatranje integrativnih psihoterapijskih pristupa u radu s djecom i adolescentima, sa fokusom na kontakt, svjesnost i prilagođene terapijske intervencije. Naglasak je na praktičnoj primjeni različitih psihoterapijskih tehnika, razvoju terapeutskih kompetencija i fleksibilnosti u terapijskom procesu. Modul omogućava polaznicima napredne strategije za rad s različitim kliničkim populacijama i primjenu integrativnih modela u terapijskom procesu.
Modul obuhvata:
- Integrativni pristup u psihoterapiji djece i adolescenata – kombinacija različitih modaliteta i pristupa.
- Kontakt u terapijskom procesu – značaj uspostavljanja, održavanja i produbljivanja kontakta s djetetom i adolescentom.
- Svjesnost u terapiji – tehnike jačanja svjesnosti i emocionalne regulacije kod djece i adolescenata.
- Individualizacija psihoterapijskih intervencija – prilagođavanje metoda razvojnim potrebama i specifičnostima klijenta.
- Rad s unutrašnjim konfliktima i emocionalnim blokadama – integracija različitih tehnika za facilitaciju emocionalne obrade.
- Uloga kreativnih i ekspresivnih tehnika u terapiji – upotreba crteža, pokreta, igre i simbolike.
- Terapijske tehnike bazirane na relacijskom pristupu – analiza međuljudskih odnosa i njihovog uticaja na terapijski proces.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjenu integrativnih terapijskih modela u radu s djecom i adolescentima.
b) Razvoj i održavanje kontakta u terapijskom procesu kroz različite modalitete.
c) Upotrebu tehnika za facilitaciju svjesnosti i emocionalne regulacije u terapiji.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Duboko razumijevanje kontaktne funkcije u psihoterapiji i njenog utjecaja na terapeutski proces.
b) Poznavanje tehnika i strategija za rad na emocionalnoj svjesnosti i regulaciji afekta.
c) Integraciju kreativnih i ekspresivnih tehnika u terapijski proces.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost fleksibilne primjene različitih psihoterapijskih metoda.
b) Vještinu prepoznavanja trenutaka prekida kontakta i rada na njegovoj obnovi.
c) Kompetenciju za strukturiranje terapijskog procesa u skladu s individualnim potrebama klijenta.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Analizu terapijskog procesa s fokusom na kontakt i svjesnost
– Praktične vježbe primjene integrativnih tehnika u terapiji
– Grupnu diskusiju i refleksivni esej
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 120 sati | Samostalno učenje: 30 sati |
Kontakt sati: 80 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 10 sati |