Neuroznanost i psihoterapija

Opis modula:

Ovaj modul istražuje neuroznanstvene osnove psihoterapije, s naglaskom na razumijevanje kako mozak i nervni sistem utiču na emocije, ponašanje i mentalno zdravlje djece i adolescenata. Modul povezuje savremena saznanja iz neuroznanosti s psihoterapijskim intervencijama, omogućavajući polaznicima da integriraju neurobiološke principe u terapijski rad.

Modul obuhvata:

  • Osnovne neurobiološke procese – kako se emocije, privrženost i učenje oblikuju u mozgu.
  • Razvoj mozga kod djece i adolescenata – ključne promjene u neurološkom razvoju i njihov utjecaj na mentalno zdravlje.
  • Neuroplastičnost i terapijske promjene – kako psihoterapija može potaknuti promjene u moždanim strukturama i funkcijama.
  • Uticaj traume i stresa na mozak – neurobiološki mehanizmi hroničnog stresa, traume i disregulacije afekta.
  • Uloga polivagalne teorije u terapiji – povezanost autonomnog nervnog sistema i emocionalne regulacije.
  • Psihoterapijske tehnike zasnovane na neuroznanstvenim principima – mindfulness, somatski rad, regulacija afekta i interocepcija.
  • Veza između psihofarmakologije i psihoterapije – kako lijekovi utiču na neurološke procese relevantne za psihoterapiju.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula edukanti će biti osposobljeni za:
a) Razumijevanje ključnih neurobioloških procesa povezanih s emocionalnim i kognitivnim razvojem djece i adolescenata.
b) Primjenu neuroznanstvenih principa u planiranju psihoterapijskih intervencija.
c) Prepoznavanje neurobioloških osnova traume, stresa i emocionalne disregulacije.

Znanja
Na kraju modula edukanti će steći:
a) Osnovno znanje o strukturi i funkciji mozga relevantnoj za psihoterapiju.
b) Razumijevanje neurobioloških procesa u emocionalnoj regulaciji, privrženosti i traumi.
c) Svijest o primjeni polivagalne teorije u psihoterapijskom radu s djecom i adolescentima.

Vještine
Na kraju modula edukanti će razviti:
a) Sposobnost korištenja neuroznanstvenih saznanja u objašnjavanju terapijskih procesa.
b) Vještinu prepoznavanja neuroloških osnova simptoma kod djece i adolescenata.
c) Kompetenciju za integraciju somatskih i regulacijskih tehnika u terapijski rad.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak o primjeni neuroznanstvenih principa u terapiji
– Analizu slučaja sa fokusom na neurobiološke faktore mentalnog zdravlja
– Grupnu diskusiju i praktične vježbe

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 60 satiSamostalno učenje: 18 sati
Kontakt sati: 40 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): 2 sata