Etika i osnovne kompetencije u radu s djecom i adolescentima

Opis modula:

Ovaj modul pruža temeljno razumijevanje etičkih principa i profesionalnih kompetencija potrebnih za rad s djecom i adolescentima u psihoterapiji. Fokus je na primjeni etičkih smjernica, zaštiti prava djeteta, postavljanju granica u terapijskom procesu i odgovornosti terapeuta u multidisciplinarnom radu. Također se razmatraju pravni i etički aspekti povjerljivosti, informiranog pristanka i obaveze prijavljivanja sumnji na zlostavljanje.

Modul obuhvata:

  • Etičke principe u psihoterapiji djece i adolescenata – temelji profesionalnog ponašanja prema međunarodnim i evropskim etičkim kodeksima.
  • Prava djeteta u terapijskom procesu – Konvencija UN-a o pravima djeteta i princip „najboljeg interesa djeteta“.
  • Povjerljivost i informirani pristanak – etičke dileme u radu s maloljetnim klijentima i komunikacija s roditeljima.
  • Postavljanje granica u terapijskom odnosu – profesionalni okvir odnosa terapeut-klijent i prevencija dualnih odnosa.
  • Odgovornost terapeuta u zaštiti djeteta – obaveza prijavljivanja sumnji na zlostavljanje i saradnja sa sistemom socijalne zaštite.
  • Kulturološke i rodne specifičnosti u etičkom radu – prepoznavanje i uvažavanje različitih kulturnih konteksta i njihov uticaj na terapijski rad.
  • Multidisciplinarna saradnja – etički izazovi u koordinaciji sa drugim stručnjacima (psihijatri, socijalni radnici, pravosuđe, škole).

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjenu etičkih standarda u psihoterapijskom radu s djecom i adolescentima.
b) Razumijevanje prava i potreba djeteta u terapijskom procesu.
c) Etiku multidisciplinarne saradnje i odgovornost u zaštiti djeteta.

Znanja
Na kraju modula studentiće steći:
a) Poznavanje međunarodnih etičkih kodeksa i zakonskih regulativa koje se odnose na rad s maloljetnim klijentima.
b) Razumijevanje koncepta povjerljivosti u skladu sa najboljim interesom djeteta, informiranog pristanka i obaveza prijavljivanja ugrožavanja djece.
c) Svijest o izazovima u postavljanju granica i očuvanju profesionalnog integriteta u radu s djecom i porodicama.

Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost donošenja etičkih odluka u radu s djecom i adolescentima.
b) Vještinu komunikacije s roditeljima i drugim stručnjacima u zaštiti prava djeteta.
c) Kompetenciju za prepoznavanje i rješavanje etičkih dilema u terapijskom procesu.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Analizu etičkih dilema u radu s djecom i adolescentima
– Pisani esej o pravnim i etičkim obavezama terapeuta
– Grupnu diskusiju o etičkim izazovima u psihoterapiji

Ukupni sati učenja:

Ukupno sati učenja: 60 satiSamostalno učenje: 15 sati
Kontakt sati: 40 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati