4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 2., 3., 4. i 5. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul pruža temeljno razumijevanje kliničke dijagnostike i psihoterapijske procjene djece i adolescenata kroz integraciju razvojnih, neuropsiholoških i relacijskih faktora. Fokus je na identifikaciji individualnih potreba djeteta, prepoznavanju simptoma, primjeni dijagnostičkih alata i formiranju terapijskog plana.
Modul obuhvata:
- Osnove kliničke procjene – principi strukturirane i polustrukturirane procjene u radu s djecom i adolescentima.
- Diferencijalnu dijagnostiku – razlikovanje razvojnih varijacija, emocionalnih smetnji i kliničkih poremećaja.
- Metode psihodijagnostike – intervju, testovi, upitnici, projektivne tehnike i observacija.
- Integrativni pristup procjeni – sagledavanje djeteta kroz bio-psiho-socijalni model.
- Uloga porodice i okruženja – značaj kontekstualnih faktora u procjeni djetetovog mentalnog zdravlja.
- Etičke aspekte kliničke dijagnostike – povjerljivost, informirani pristanak i rad u najboljem interesu djeteta.
Ishodi učenja
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Primjenu strukturiranih metoda procjene mentalnog zdravlja i emocionalnog razvoja djeteta.
b) Analizu podataka dobijenih kliničkom procjenom i formiranje diferencijalne dijagnoze.
c) Integraciju rezultata dijagnostike u kreiranje terapijskog plana.
Znanja
Na kraju modula studenti će steći:
a) Poznavanje kliničkih dijagnostičkih metoda i njihovih prednosti i ograničenja.
b) Razumijevanje ključnih razvojnih i psihopatoloških varijacija kod djece i adolescenata.
c) Uvid u specifičnosti psihoterapijske procjene u kontekstu individualnog, porodičnog i školskog okruženja.
Vještine
Na kraju modula studenti će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja razvojnih i kliničkih simptoma kroz upotrebu različitih dijagnostičkih metoda.
b) Kompetenciju za formiranje dijagnostičkih hipoteza i donošenje terapijskih preporuka.
c) Efektivnu komunikaciju dijagnostičkih nalaza roditeljima i multidisciplinarnom timu.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak – analiza kliničkog slučaja i formiranje terapijskog plana
– Test diferencijalne dijagnostike
– Praktičnu demonstraciju korištenja dijagnostičkih metoda
Ukupni sati učenja:
Ukupno sati učenja: 120 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 5 sati |
Kontakt sati: 75 sati | Samostalno učenje: 40 sati |