Zdravlje i psihopatologija djece i adolescenata 1. i 2.

Opis modula:

Ovaj modul pruža sveobuhvatan pregled mentalnog zdravlja i psihopatologije djece i adolescenata, uključujući etiologiju, dijagnostiku, kliničku prezentaciju i tretman različitih razvojnih, emocionalnih i ponašajnih poremećaja. Fokus je na prepoznavanju rizičnih i zaštitnih faktora, kao i na integraciji psihoterapijskih i interdisciplinarnih pristupa u radu s djecom i mladima. Modul povezuje savremene teorijske koncepte mentalnog zdravlja sa praktičnim kliničkim vještinama u psihoterapijskoj procjeni i intervencijama.

Modul obuhvata:

  • Razvojno specifične aspekte mentalnog zdravlja – razumijevanje psihičkog zdravlja kroz različite faze djetinjstva i adolescencije.
  • Klasifikacije i dijagnostiku – pregled DSM-5 i ICD-11 dijagnostičkih kriterija za dječiju i adolescentnu psihopatologiju.
  • Neurobiološke osnove – uloga mozga u razvoju mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata.
  • Poremećaji u dječjoj i adolescentnoj dobi, uključujući:
    • Poremećaje emocionalne regulacije (anksiozni i depresivni poremećaji)
    • Poremećaje ponašanja i opozicioni prkosni poremećaj
    • ADHD i poremećaje ponašanja
    • Poremećaje hranjenja
    • Neurorazvojne poremećaje
    • Traumatske i stresom uzrokovane poremećaje
    • Psihotične poremećaje u adolescenciji
    • Granične poremećaje
  • Interdisciplinarni pristup liječenju – saradnja između psihoterapeuta, psihijatara, neurologa, psihologa, pedijatara i školskih sistema u tretmanu djece i adolescenata.
  • Psihoterapijski i farmakološki pristupi – integracija terapijskih metoda i upotreba farmakoterapije u skladu sa razvojnim potrebama djece i adolescenata.

Ishodi učenja:

Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razumijevanje integriranog pristupa zdravlju kroz salutogenezu (prepoznavanje odrednica zdravlja te promotivnih i preventivnih aktivnosti) i patogenezu (prepoznavanje kliničkih manifestacija različitih psihopatoloških stanja kod djece i adolescenata).
b) Analizu psihopatoloških simptoma u kontekstu razvojnih faza i porodične dinamike.
c) Razvijanje sposobnosti za diferencijalnu dijagnostiku i prepoznavanje komorbiditeta u radu s djecom i adolescentima.

Znanja
Na kraju modula polaznici će steći:
a) Poznavanje osnovnih kategorija mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata prema DSM-5 i ICD-11 klasifikaciji.
b) Razumijevanje etioloških rizičnih faktora koji doprinose razvoju psihopatoloških simptoma, kao i zaštitnih faktora koji ih mogu ublažiti ili prevenirati.
c) Poznavanje principa psihoterapijskog i multidisciplinarnog tretmana mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata.

Vještine
Na kraju modula polaznici će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja i kliničke procjene rizičnih simptoma kod djece i adolescenata.
b) Kompetenciju za saradnju s različitim stručnjacima u cilju optimalnog tretmana djece s psihičkim smetnjama.
c) Primjenu odgovarajućih psihoterapijskih intervencija zasnovanih na individualnim potrebama klijenta.

Procjena znanja i kompetencija:

Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak na temu diferencijalne dijagnostike i tretmana mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata
– Analizu kliničkog slučaja
– Grupnu diskusiju i refleksivni esej

Ukupni sati učenja

Ukupno sati učenja: 120 satiProcjena znanja (ispiti i prezentacije): 10 sati
Kontakt sati: 70 satiSamostalno učenje: 40 sati