4 ECVET/ECTS / EQF razina 7 / 3., 4. i 5. godina studija – IDAP
Opis modula:
Ovaj modul pruža sveobuhvatan pregled mentalnog zdravlja i psihopatologije djece i adolescenata, uključujući etiologiju, dijagnostiku, kliničku prezentaciju i tretman različitih razvojnih, emocionalnih i ponašajnih poremećaja. Fokus je na prepoznavanju rizičnih i zaštitnih faktora, kao i na integraciji psihoterapijskih i interdisciplinarnih pristupa u radu s djecom i mladima. Modul povezuje savremene teorijske koncepte mentalnog zdravlja sa praktičnim kliničkim vještinama u psihoterapijskoj procjeni i intervencijama.
Modul obuhvata:
- Razvojno specifične aspekte mentalnog zdravlja – razumijevanje psihičkog zdravlja kroz različite faze djetinjstva i adolescencije.
- Klasifikacije i dijagnostiku – pregled DSM-5 i ICD-11 dijagnostičkih kriterija za dječiju i adolescentnu psihopatologiju.
- Neurobiološke osnove – uloga mozga u razvoju mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata.
- Poremećaji u dječjoj i adolescentnoj dobi, uključujući:
- Poremećaje emocionalne regulacije (anksiozni i depresivni poremećaji)
- Poremećaje ponašanja i opozicioni prkosni poremećaj
- ADHD i poremećaje ponašanja
- Poremećaje hranjenja
- Neurorazvojne poremećaje
- Traumatske i stresom uzrokovane poremećaje
- Psihotične poremećaje u adolescenciji
- Granične poremećaje
- Interdisciplinarni pristup liječenju – saradnja između psihoterapeuta, psihijatara, neurologa, psihologa, pedijatara i školskih sistema u tretmanu djece i adolescenata.
- Psihoterapijski i farmakološki pristupi – integracija terapijskih metoda i upotreba farmakoterapije u skladu sa razvojnim potrebama djece i adolescenata.
Ishodi učenja:
Kompetencije
Na kraju modula studenti će biti osposobljeni za:
a) Razumijevanje integriranog pristupa zdravlju kroz salutogenezu (prepoznavanje odrednica zdravlja te promotivnih i preventivnih aktivnosti) i patogenezu (prepoznavanje kliničkih manifestacija različitih psihopatoloških stanja kod djece i adolescenata).
b) Analizu psihopatoloških simptoma u kontekstu razvojnih faza i porodične dinamike.
c) Razvijanje sposobnosti za diferencijalnu dijagnostiku i prepoznavanje komorbiditeta u radu s djecom i adolescentima.
Znanja
Na kraju modula polaznici će steći:
a) Poznavanje osnovnih kategorija mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata prema DSM-5 i ICD-11 klasifikaciji.
b) Razumijevanje etioloških rizičnih faktora koji doprinose razvoju psihopatoloških simptoma, kao i zaštitnih faktora koji ih mogu ublažiti ili prevenirati.
c) Poznavanje principa psihoterapijskog i multidisciplinarnog tretmana mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata.
Vještine
Na kraju modula polaznici će razviti:
a) Sposobnost prepoznavanja i kliničke procjene rizičnih simptoma kod djece i adolescenata.
b) Kompetenciju za saradnju s različitim stručnjacima u cilju optimalnog tretmana djece s psihičkim smetnjama.
c) Primjenu odgovarajućih psihoterapijskih intervencija zasnovanih na individualnim potrebama klijenta.
Procjena znanja i kompetencija:
Modul se ocjenjuje kroz:
– Pisani zadatak na temu diferencijalne dijagnostike i tretmana mentalnih poremećaja kod djece i adolescenata
– Analizu kliničkog slučaja
– Grupnu diskusiju i refleksivni esej
Ukupni sati učenja
Ukupno sati učenja: 120 sati | Procjena znanja (ispiti i prezentacije): 10 sati |
Kontakt sati: 70 sati | Samostalno učenje: 40 sati |